5x Film Review

Naast mijn 5x Book Review wil ik hetzelfde doen met films. Vandaag vertel ik kort over vijf films en of het aanraders zijn. Toevallig zijn het vijf recente titels die allemaal heel erg leuk bleken te zijn! Lees snel verder voor een aantal nieuwe film tips.

Molly’s Game

Molly’s Game vertelt het waar gebeurde verhaal van Molly Bloom, een skiester die net de Olympische Spelen misloopt en daardoor voordat ze gaat studeren een tussenjaar neemt in Los Angeles. Hier komt ze terecht in een wereld van super exclusieve pokerspellen met filmsterren, CEO’s en muzikanten. Het klinkt haast verzonnen, maar er is niks minder van waar. De film vertelt haar verhaal op een razendsnelle wijze en het is interessant om te zien hoe Molly samen met haar advocaat hard werkt om te zorgen dat ze niet naar de gevangenis moet. Onwetend brengt ze namelijk niet alleen filmsterren bij elkaar voor een avondje poker, maar ook de Russische maffia…

☆☆☆☆ | met Jessica Chastain en Idris Elba | 2017

Mother!

Hoe ga ik in godsnaam Mother! uitleggen? Het verhaal is een gigantisch metafoor, maar voor wat? Ondertussen heb ik al ontelbaar veel verklaringen en mogelijkheden gelezen. Het verhaal gaat over de relatie van een koppel die verstoord wordt door constante indringers in hun huis. Tegen het einde wordt het verhaal heel raar en misschien zelfs een beetje eng. Je vindt het geweldig, of je haat het. Ik vond de film absoluut niet zo weerzinwekkend zoals ik veel heb gelezen, maar het moet je wel je ding zijn.

☆☆☆☆ | met Jennifer Lawrence en Javier Bardem | 2017

Battle of the Sexes

Battle of the Sexes gaat over tennisster Billie Jean King, die besluit een tenniswedstrijd te spelen tegen Bobby Riggs om te bewijzen dat vrouwen net zo goed kunnen zijn als mannen en net zo veel betaald moeten krijgen. Daarnaast krijgen we ook een blik in hun leven en zien we hoe Billie Jean King worstelt met haar gevoelens voor vrouwen. Al met al is het een heel erg feministische film en ik vond Emma Stone zoals altijd heel sterk!

☆☆☆☆ | met Emma Stone en Steve Carell | 2017

It

Het heeft een tijdje geduurd voordat ik de moed verzameld had om It te kijken. Ik hou nooit zo van horrorfilms, maar ik was positief verrast. It was eigenlijk helemaal niet zo super eng en juist heel erg leuk! Iedereen is min of meer wel bekend met het verhaal. Een clown terroriseert het stadje van Derry en het is aan een vriendengroep om hem te verslaan. De clown zelf is angstaanjagend, maar het verhaal staat zo ver verwijderd van de werkelijkheid dat ik de film niet belachelijk eng vond. De film is niet eng puur om eng te zijn, maar het past perfect binnen het verhaal. Zelfs als je geen horror fan bent, kan ik je It nog steeds aanraden.

☆☆☆☆ | met Bill Skarsgard en Finn Wolfhard | 2017

I, Tonya

Tegenwoordig kennen niet zo veel mensen Tonya Harding meer. Ze was een kunstschaatsers die een driedubbele axel wist uit te voeren tijdens een wedstrijd. Daarna kwam ze veelvoudig in het nieuws omdat ze de knie van een rivaal zou hebben ingeslagen met een honkbalknuppel. In de werkelijkheid was het allemaal iets gecompliceerder dan dat en de film laat zien hoe Tonya begon met schaatsen en hoe haar omstanders haar leven zuur wisten te maken. De film heeft een humoristische kant en is heel sterk in elkaar gezet.

☆☆☆☆ | met Margot Robbie en Sebastian Stan | 2017

Welke film lijkt jullie het leukst?